Преди да ти представя днешната гостенка в рубриката Жените говорят тук е мястото да ти споделя, че след временното повсеместно умопомрачение с европейския регламент за съхранение и обработка на лични данни е време да се завърнем към нормален ритъм на споделяне без драма. Аз лично се старая винаги да намирам полезното във всяка предизвикателна ситуация и успях да го постигна и този път. Изискването на ЕС с тази регулация ми позволи да направя сериозно разчистване и преподреждане на и-мейл списъка с абонати, които получават регулярния нюзлетър на Успешни жени и да отсея тези, които истински намират стойност в комуникацията ни. Това е едно много добро начало, от което всички се нуждаем особено в ерата на дигиталната маркетинг истерия и невъобразимия изкуствен шум от измислици, които вижаме он-лайн. Като добавим и човешката ни склонност да трупаме ненужни неща, връзки, отношения и какво ли не се получава сериозно, но ненужно задръстване. Приех, че GDPR-a е далеч от бедствие за моя маркетинг списък, а е един прекрасен начин да опростя и създам пространство в средата, в която искам да общувам с хората. Освен това GDPR регулациите налагат стандарт, достатъчно висок за изискванията за коректност и качество в Успешни жени, който ми се щеше да съществува по презумпция за всички, но уви не е така. Затова намирам прилагането на европейската регулаци в моя бизнес за още едно доказателство за високото ниво на практики, които споделяме и използваме. Аз лично съм особено изискваща към качество и стойност и държа да работя и комуникирам с хора на същата вибрация. Затова с готовност пускам всичко, което не отговаря на това ми изискване. Вярвам в минимализма с акцент върху стойност и качество и споделям това убеждение във всичко, което правя, а също и в отношенията си. Помага ми да имам фокус и посока.
И така, ако си получила днес и-мейла на Успешни жени, благодаря ти за доверието и желанието да продължим да ти доставяме полезност и стойност. Оценяваме го искрено особено във времето на претоварване с маркетинг съобщения от всякакъв вид. Ако обаче четеш това и се чудиш какво пропускаш, вероятно не си актуализирала профила си съгласно последния и-мейл от Успешни жени и сме те отписали автоматично и затова ще се наложи да се абонираш отново. Можеш да го направиш в края на публикацията.
Жените говорят с Даниела Илиева – главен редактор на сп. Бизнес Лейди
Днес ти припомням едно забележително интервю, което направихме с главния редактор на списание Бизнес лейди преди Women. Speak. Live миналата година. Тя е от жените с професия, която я държи зад сцена. Когато си главен редактор на списание, работата ти е свързана с това да представяш водещите лица под прожектора, но самата ти оставаш зад него. Затова ми се стори прекрасна идея да я изведа отпред и да й дам думата така както тя прави с гостите си в списанието.
Тя е Даниела Илиева – главен редактор на сп. Бизнес лейди.
1. Дани, ти си един от основните членове на екипа, който стои зад всяко издание на списание Бизнес Лейди. Днес жените са насърчавани все повече да имат кураж да се поставят в центъра на вниманието и да застават под прожекторите. При вас, създавайки Бизнес Лейди, именно списанието е лицето. Какво е да създаваш продукт със собствено присъстие, а ти да си “кукловодът” зад кулисите?
Част съм от екипа на списание Бизнес Лейди от неговото създаване до днес. Заедно с издателя на списанието – г-н Даниел Димитров, вдъхновил основаването и развитието и на Бизнес Лейди Клуб, както и с моите колеги, работим активно по създаването на качествено съдържание и актуални материали във всеки пореден брой.
Не съм от хората, които обичат да застават пред прожекторите. Смятам, че съм полезна и ефективна зад кадър, където кипи предимно организационна работа. Инициативите на Бизнес Лейди, както и самото списание, са плод на Даниел Димитров, а тяхната индивидуална и уникална концепция – работа на целия ни екип. Основната ми задача е да координирам работата на екипа, да съм в течение на разпределението на задачите и на тяхната реализация в детайли. Всички знаем, че работата с хора изисква внимание, търпение, уважение и винаги точни инструкции. Много често работим с подизпълнители, чието качество на крайния продукт също изисква проследяване и прецизно отношение.
2. Бизнес Лейди е списание за жени с характер. Кои са тези жени? Какво ги отличава и какво ги прави специални?
Това са всички онези дами, които имат качествата и уменията да се справят адекватно с множеството социални роли в своето натоварено ежедневие, а именно: майки, съпруги, мениджъри в големи компании или собственици на свой бизнес. Това са и онези дами, на които тепърва им предстои изпълнението на гореспоменатите ангажименти, но които активно търсят своето поприще в делови и личен план. Ето това са жените с характер, с ясни цели и визия за бъдещето и с осъзнати стъпки как да ги постигнат и развиват. Именно това ги отличава и ги прави специални – смелостта да отстояват своите позиции в работата и семейството си, своята независимост и на двете места. Дори в повечето случаи превъзходство, базирано на развитите във висока степен интуиция, умения и качества. Всичко това е плод на ежедневно излизане от зоната на комфорт, на непрестанно усъвършенстване на придобитите качества и умения, на денонощно лавиране (умствено, физическо и емоционално) между отделните роли, на боравене с огромно количество информация и не на последно място – на вдигане на летвата все по-нагоре и по-нагоре. Да не забравяме и социалния ангажимент, който дамите имат към обществото, в което живеят. Женската състрадателност засилва у дамите чувството за принадлежност и задължение към средата, което се изразява в социална ангажираност и благотворителни прояви – още една социална роля в списъка.
3. Работата ти те среща с много жени на различни нива в кариерата и бизнеса. Има ли българската жена съзнанието за женско лидерство и осмелява ли се да бъде лидер?
Що се касае до осмеляването – то сякаш е естествен процес, базиран на множеството поети отговорности и успешно изпълнени проекти. По отношение на съзнанието, смятам, че българската делова жена в повечето случаи не осъзнава бързото си развитие и градация. Статистиката показва, че българката е в пъти по-оправна и адаптивна, съобразно динамиката от много жени в развити европейски страни. Дали го осъзнава или не е въпрос на сверка на часовника, на вътрешно усещане и самочувствие. Но осъзнато или не, женското лидерство у нас изживява силен възход и дава завидни резултати…
4. Имаш ли усещането, че живеем в женско време? Има ли едно изместване на начина, по който жените осъзнават себе си и възможностите пред тях за реализиране на потенциала си?
Да, ясно се долавя във въздуха женската сила и енергия, която е завладяла не само България и Европа, но смея да кажа – и света. И да – има изместване на начина, по който деловите дами възприемат себе си. Те си дават сметка за своя потенциал, възможности и умения да градят кариера, да правят бизнес и в крайна сметка да изкарват пари. Това обаче крие и своите рискове – успехите засилват мъжката енергия у дамите, тяхното надмощие в деловата сфера им дава превес и в личния живот, което често не допада на мъжкия пол и се превръща в предпоставка за разрушаване на връзка или невъзможност за създаване на такава. Много дами с успешни кариери не могат да намерят или задържат партньора си в личния живот. Също така, кариерата при жената забавя във времето създаването на семейство и раждането и отглеждането на деца.
5. Мисля, че няма жена, която да не е гледала филма Дяволът носи Прада. Ти не ми приличаш на представителка на мита за жената-редактор-вампир. Какво е най-хубавото в работата на главния редактор на списание за жени всъщност?
Ха-ха-ха… Жените обичат да работят с жени. Ние имаме еднакви разбирания за прецизност, организация, качество, поет ангажимент и свършена работа. Това, което ми носи искрена наслада и възможност да се обогатя в личен план, са срещите и контактите ми с дами с дългогодишен опит, развили своя потенциал и натрупали житейска мъдрост. Тяхната пъстрота и нерядко различни гледни точки по отделните въпроси ми помагат да надградя и своята представа за живота и заобикалящия ме свят и да преосмисля на моменти поведението си. Осеняват ме нови идеи, ентусиазъм и вяра за бъдещето… Другото е удовлетворението при вида и цялостното съдържание на всеки пореден брой на списание Бизнес лейди ☺
6. А какво е най-трудното, за което ние, читателите, не подозираме?
Това са дългите работни часове, недоспиването и липсата на достатъчно време за семейството. Всяка монета има две страни – положителна и отрицателна. Новите идеи и ентусиазъм за различни проекти гълтат допълнително време за тяхното случване, което краде от личното време и грижа за себе си. Е, винаги има и по някоя мискомуникация, която ти вади очите, но вярвам, че това си остава зад кулисите 😉
7. Ще споделиш ли новите проекти, с които смятате да обогатите аудиторията на сп. Бизнес Лейди?
В края на септември тази година списание и клуб Бизнес Лейди отпразнува 7-мия си рожден ден. Бизнес лейди клуб се завръща с нова концепция за развитие на своите членове – ВИП място за ВИП дами. Сред акцентите в актуализираната стратегия са засиленото медийно позициониране на клуба, прецизната селективност в избора на членове, непрестанното усъвършенстване като добавена стойност на членството и взаимопомощта между тях. Бяха представени новите нива на членство в Business Lady Club, съобразно различните възможности, които получават членовете – достъп до различни инициативи, мастърмайнд срещи, медийни изяви и международен бизнес нетуъркинг.
По време на партито представихме и Календара си с инициативи за тази и идната календарна година. На 21 ноември тази година ще проведем четвъртото издание на годишните си награди за благотворителност и корпоративна социална отговорност „Златно сърце”. Инициативата цели да възнагради морално усилията на онези компании и отделни личности, които са социално ангажирани на територията на България и които са допринесли най-много чрез средства, оригинални идеи и отделено време за дадена кауза. За изминалите години, организаторите са отличили повече от 40 обществено-значими кампании в над 20 различни каузи.
Очаквайте през януари 2018 година официално събитие за бизнеса, политиката и медиите, на което ще бъде представен Алманах на успелите личности – ЛИДЕРИТЕ НА БЪЛГАРИЯ, който подготвяме в момента. В него ще бъдат представени лидери у нас, като модели за подражание в бизнеса, политиката, културата, спорта и живота. Проектът цели да разкаже житейските истории на различни успешни и наложили се в своята област личности, ще бъдат показани примери на хора, които успяват и се развиват в България, съвременен житейски учебник.
През март 2018 година ще отличим за седма поредна година дами от различни сектори на икономическия, политическия и културен живот на страната ни за техните постижения и добри практики в съответната област. Над 115 са отличените дами в различни категории в предходните 6 издания. А пък през април 2018 година подготвяме четвърто издание на годишните си награди КОМПАНИЯ НА ГОДИНАТА, където на фокус са добрите бизнес практики, успешната индустрия в световен и локален мащаб. Целта е да се фокусира общественото внимание върху иновативни и актуални модели за управление, като по този начин се поощри предприемачеството сред българската общественост.
Стигаме до една от най-разпознаваемите и обичани кампании – единствената потребителска класация „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ”. От април до юни 2018 година ще проведем класацията за десета поредна година. Нейната уникалност се крие в това, че дава възможност на потребителите да определят марките, които обичат и които сред голяма конкуренция са спечелили тяхното доверие. Инициативата се базира само и единствено на мнението и нагласите на потребителите, като по този начин „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” представя не експертното, а потребителското мнение за брандинга.
През 2018 година потребителската класация „ЛЮБИМИТЕ МАРКИ” ще се проведе за 10-та поредна година. По този повод ще бъде изготвена уникална и изключително ценна книга, а именно „МИСИЯ: ЛЮБИМА МАРКА”. В нея ще бъдат описани маркетинговите стратегии на марките финалисти в класацията през годините. Те ще ни разкрият някои от тайните и подходите, които са използвали, за да достигнат до сърцата на потребителите и да се превърнат в любима марка. Реални случаи, разказани от Маркетинг екипите на най-успешните брандове на българския пазар. Учебник за добри практики по маркетинг, реклама и ПР, който се основава на реални и успешни подходи и стратегии. Гответе се да разкажете и вашата успешна корпоративна история в предстоящото издание „МИСИЯ: ЛЮБИМА МАРКА”.
8. Коя е съвременната успешна жена, според теб?
Тази, която изпитва вътрешно удовлетворение и душевен комфорт от живота, който има. Съвременният успех в повечето случаи се изразява в адекватно гравитиране между различните социални роли на жената. Но и нерядко се изразява в завиден успех само в професионален или само в личен план… Няма добър или лош избор – въпрос на възпитание, възприятие, мироглед и гледна точка.
9. Как би довършила изречението “Аз съм Даниела и съм успешна, защото …”?
Аз съм Даниела и съм щастлива, заради всичко, което имам в живота си – прекрасен мъж, здраво дете и много и различни професионални поприща, които ме вдъхновяват и изпълват емоционално – списание Бизнес Лейди и всички инициативи около него са само едно от тях…
За да получаваш актуални новини и предложения от Успешни жени, можеш да се абонираш в полетата по-долу. Предстои да ти споделя някои интересни новости, които ще видиш това лято единствено ако си абонирана за нюзлетъра и ни следиш в Инстаграм. А новости винаги има, защото сме жени и се променяме постоянно. И ето нещо, което не са ти казвали – промяната винаги е за добро!
До нови срещи!